Opis projekta
Investicija zasleduje zastavljene cilje v okviru »Operativnega programa Evropske kohezijske politike za obdobje 2014-2020« (v nadaljevanju: OP EKP), prednostne osi 7 »Izgradnja infrastrukture in ukrepi za spodbujanje trajnostne mobilnosti«, prednostne naložbe 7.b »Izboljšanje regionalne mobilnosti s povezovanjem sekundarnih in terciarnih prometnih vozlišč z infrastrukturo TEN-T, tudi preko multimodalnih vozlišč«, posebnega cilja 1 »Boljše prometne povezave za lažj
Namen izgradnje 5 kilometrov obvoznice Krško je:
- povečanje prometne varnosti,
- skrajšanje potovalnih časov,
- izboljšanje tehničnih elementov,
- prometna razbremenitev naselja,
- boljša navezava na vseevropsko prometno omrežje (TENT).
Vrednost gradbenih del celotne obvoznice je 19 milijonov evrov, pri tem je bila celotna investicija sofinancirana iz Evropskega sklada za regionalni razvoj (FP 2007-2013 in FP 2014-2020) v višini 10,53 milijona evrov.
Severni del obvoznice Krško
V letih 2007-2012 je bil zgrajen severni del obvoznice od mostu pri HE Krško do starega mostu na levem bregu Save (trasa ceste v dolžini 1,9 kilometra, most čez Savo pri HE Krško in krožišče na G15). Gradnjo severnega dela so financirali Direkcija za infrastrukturo, HES, Občina Krško in Nuklearna elektrarna Krško.
Direkcija za infrastrukturo je v finančni perspektivi 2007–2013 iz Evropskega sklada za regionalni razvoj dobila 1,8 milijona evrov sredstev.
Južni del obvoznice Krško
Južni del obvoznice poteka od starega savskega mostu po rekonstruirani obstoječi lokalni cesti Krško–Vrbina na levem bregu Save do krožišča in ceste na visokovodnem nasipu. V krožišču se obvoznica odcepi na novi most čez Savo pri Žadovinku in se nadaljuje po novozgrajenem delu ceste mimo industrijske cone Žadovinek do priključka na obstoječo cesto G15. Skupna dolžina južnega dela je ca 3 kilometra.
V sklopu izgradnje obvoznice so bile urejene tudi kolesarske steze in površine za pešce, večnamenska pot, servisna cesta za dostop do plinske postaje in javna razsvetljava, urejeni so komunalni vodi (vodovod, elektrovodi, prenosni plinovod, distribucijski plinovod, TK vodi, širokopasovno optično omrežje, kanalizacija s prestavitvijo črpališča) in krajinska arhitektura.
Za izvedbo investicije je v finančni perspektivi 2014–2020 iz Evropskega sklada za regionalni razvoj odobrenih 8,73 milijona evrov. Gradnjo južnega dela obvoznice je sofinancirala tudi Občina Krško v višini 2,8 mio evrov.